lørdag den 23. oktober 2010

Tur til Annecy, Frankrig og Classic Stone House

Brugt ugen på bredden af Annecy-søen i en Classic Chateau Style Hotel

Af Mark J. Donovan

Sidste uge var jeg i Annecy, Frankrig og havde en chance for at bestige et bjerg ved foden af de franske alper. Langs vejen til bjerget jeg var i stand til at snap nogle smukke billeder. Vises i de tilstødende billedet er en klassisk stenhus i udkanten af Annecy, Frankrig.

De synspunkter på toppen af bjerget var absolut fantastisk. Jeg havde også en chance for at observere tæt og personligt paragliding. Jeg så nok en hundrede mennesker start fra kanten af bjerget (ca. 1300 m) i himlen over Annecy søen dalen området. Selv om jeg ikke har forsøgt at paraglide denne gang, det er på min liste af ting at gøre på min næste tur til Annecy, Frankrig.

Mens der i Annecy, boede jeg på slottet de Menthon, en klassisk slot hotel sidder på bredden af Annecy-søen. Annecy-søen var helt fantastisk med smaragd vand. Den sidder ved foden af de franske alper, tæt på den schweiziske grænse og er helt krystalklart. Det anses for den reneste sø i hele Europa, og jeg er enig. Det var simpelthen fantastisk.
Udover den smukke udsigt og klima, var vin og mad også fænomenal. Er det tilstrækkeligt at sige, jeg ser frem til at besøge Annecy, Frankrig igen og forbinde op med mine europæiske kolleger.