fredag den 17. april 2009

Luconi Vinder Workshop

Nr. malerier til at sende i dag, men jeg ønskede at skrive om workshoppen Jeg tager i denne weekend med Luana Luconi Winner. Google hendes navn og tjek hendes awesome figurtegn og portræt arbejde. hun har vundet internationale priser for sit kram, og hun er en NC skat. Hun er uddannet i Chicago, New York, og Italien og har nogle mindblowing stuff. så cool at have den slags talent så tæt (Raleigh)
Jeg fandt ud af hun var undervisningen på Jerrys Artarama på samme dag var jeg laver en halv dag demo. så jeg har tilmeldt sig de to dages workshop om tallet tegning / maling klasse hun var undervisning.

Jeg er ude af mit element for sikker, men jeg dont tankerne. læring er altid sker uden "feltet " eller komfort zone. Jeg kender mine studerende oplever det, når jeg tager et studie maler i blæsende, buggy, støjende, og Ofte ubehagelige forhold, uden plein air maleri. Jeg ved, at de er ligesom fisk ud af vandet, men jeg fortæller dem Thats hvordan de vil lære at gøre det ..... ved at gøre det, selv tho 'theyre ikke i deres loppetjans Studios med temp lige højre, nogle blød jazz spiller, et badeværelse skridt væk. jeg dont ønsker at få grafiske og gå ind i, hvad jeg gør, når jeg er downtown maleri og ingen virksomheder vil lade dig bruge deres faciliteter halvvejs gennem et maleri. Det er de ting, du skal have planlagt ud, når du ved, at du vil blive maleri uden hvert minut af hver solskinsdag. så jeg kan forstå, når de dont ønsker at forlade studiet og theyre troværdig fotos. de dont vil føle "ud af mulige. "

dette er, hvordan jeg føler i denne weekend. hun har os trække med vin og komprimeret kul og kridt på papir. Jeg har ikke gjort i 30 år, siden jeg var studerende på Virginia Commonwealth tager freshman tal tegning klasser. Jeg ønsker at bruge en pensel. Jeg vil gerne bruge maling og farve, jeg ønsker at bruge en mellemlang jeg vant til, jeg ønsker at være udenfor, ikke sidde inde og lumre inde når sine solrige og 70 udenfor. godt .... for mig at lære, hvad jeg har brug for at lære, jeg behøver at gøre, hvad jeg fortalte. Jeg stoler på hende. og når alle sagt og gjort, min figur maleri vil blive bedre til det.

Jeg tror, det er det læring handler om. tillidsfuld processen nok til at give slip på hvad behageligt og ikke altid gør, hvad du kender (eller tror, du kender). Som jeg sagde ... læring er altid foretages uden for at "comfort zone ".

forhåbentlig mine malerier af mennesker fra her på, vil gøre det hele værd. og takket Luana for at være blid: D