tirsdag den 28. april 2009

VERIFIED Breaking News: Lt. guvernoer skyldig


24. april 2009
Fra Stillehavet Daily News: En føderal bedømmelseskomitéens fundet Nordmarianerne Lt. Gov Timothy Villagomez skyldig i eftermiddag i forbindelse med en korruption sag påstår, at han og hans søster finansielt vundet fra en offentlig kontrakt, da han endnu var leder af Commonwealth's utilities Corporation.

Bedømmelseskomitéen meddelte Retten omkring 2 pm dag den var nået til en afgørelse.
Efter indlæring af juryen dom, Gov Benigno R. Fitial udsendt følgende erklæring: "Jeg har kun to ting at sige om denne sag. Først vil jeg gerne udtrykke min medfølelse til familien af løjtnant guvernør. Dette er en forfærdelig prøvelse for enhver familie at skulle lide, og jeg beklager den store nød denne uheldige udvikling har forårsaget, ikke blot for familien, men for hele vores lokale samfund som godt.

"For det andet, som jeg gentagne gange har sagt i fortiden, jeg respekterer loven og den retslige proces. Jeg respekterer vores retssystem. "
Hvem bliver den næste Lt. guvernør være? Eloy Inos? Howard Willens?