søndag den 1. august 2010

Af tigre, krager og tjenerinder

Tigre er boltrede hele min have i disse dage. Tiger sommerfugle, det er.
Det varmere dage og blomstrende træer i Mumbai har noget at gøre med, at jeg tror. Overalt Jeg ser der er træer i blomst og en ledsager sky af sommerfugle og andre nektar-elskende insekter danse omkring dem. De virker næsten betaget med berusende sommer duft. Kan ikke bebrejde dem!

Denne smukke Blue Tiger sommerfugl nægtede at forlade Lantana bush alene. Jeg plejer at have til at jage og forfølge dem over hele haven for at få en halv-vejs anstændigt foto, men her var de, cozying op til Lantana blomstrer mindless af, hvem der ellers var ca.

Kunne dette være årsagen?

Den fælles Crows gør deres tilstedeværelse mærkes også. Men så er de sjældent genert og har ikke noget imod indgribende bloggerazzi efter dem rundt.

Denne lillebitte sommerfugl skjuler et af de mest strålende blues jeg nogensinde har set inden for dens vinger. På resten, ville ingen give dem et andet blik, men ligesom de andre sommerfugle af Lycaenid eller Blues familie, deres fly er afbrudt af strålende blinker af de mest livlige blå fra den øverste del af deres fløj, der normalt foldede og gemt væk.
Næsten som sommerfugl Morse kode!

En anden Tiger, det Striped Tiger sommerfugl, elsker bananer lund. Jeg elsker sin tiger-y farver og jeg kan se, hvor det fik sit navn, kan du ikke? Sikke en kontrast i deres personligheder skønt!
Er det ikke utroligt, hvor meget det ligner den Monarch sommerfugl?

Jeg fandt denne Striped Tiger hængende rundt om cashew træ, som er i fuldt flor nu. Jeg har altid betragtet cashew blomster ikke stor ryster i ser afdeling, men sommerfuglene er vild med dem. True sommerfugl magneter!

Den cashew blomstrer også tiltrukket dette fantastiske Handmaiden Moth, som skal være den mest håbløst farverige væsen jeg nogensinde har set.

Tror ikke mig? Tag et kig på hendes nært hold. Og husk, at kameraet ikke kunne fange den dybe lilla røde og blå, der ser en smule falmet her. Dette er et væsen, der gør dig gisp i ærefrygt. Og gør mig takke mine heldig stjerner, at jeg har dem rundt i min have.

Så blev disse sommerfugle prototypen for nogle af de smukkeste blomster? Eller er det den anden vej rundt?