tirsdag den 24. august 2010

Udoevelse af Skrivning

Skrivning er blevet som motion for mig. Så mange gange vi fortælle at vi selv skal udøve, er vi nødt til at udøve, må vi motion. Men hver dag går, og vi finde en anden grund til ikke at udøve, for travlt, for træt, ikke har lyst til at få svedige, hvad der nogensinde er, er der en grund til ikke at gøre det.

Det morsomme er, at jeg motion hver dag, det er bare jeg har haft den hårdeste tid at komme tilbage i sadlen her for at skrive.

Som motivation jeg gjort mig igennem nogle billeder taget dette sidste sæson, så jeg ville huske den lidenskab, jeg har, mens jeg er ude i haven. Den første, der fangede min opmærksomhed var dette billede af min lækre ærter vokser op blomstrende Blærespiræa "Diablo". Sikke en vidunderlig øjeblik, var da jeg så indsatserne jeg havde skåret for ærter også begyndte at vokse og blomstre. Lækker også!

En del af min blok kommer fra erkendelsen af, at dette år vil jeg være afvikling af haven. Åh, jeg fortælle alle det ikke genere mig, og på en generel måde, det gør den ikke. Jeg ser frem til fremtiden, at skabe en ny have et andet sted. Men dette haven er sådan en del af mig, at det er nemmere at glemme det hele, fordybe mig i mit nye job og liv og forsøger at ignorere, at jag, der kommer når jeg tænker over min have.

Tale med en kær havearbejde ven, vi besluttede retten sengen til at fjerne fra denne ejendom er den lange grænse til højre her. Av!

Denne haven har været min stolthed og glæde, bare chock fuld af alle slags vidunderlige stauder, der trives her i min zone 6b have på Long Island.

Som jeg skrev deroppe, jeg motion hver dag. Jeg har ikke noget problem at tage sig tid til at arbejde ud min krop, jeg bare nødt til at begynde at arbejde ud min hjerne og fingre igen.

I stedet for at købe nyt arbejde ud tøj, jeg købte en ny ekstern harddisk og bakkes op alle mine billeder. Jeg har også flyttet mit skrivebord til den anden side af mit værelse, så jeg har en anden opfattelse ud af vinduet. Kun træer derude nu, helt nøgen for øjet, men jeg ved, at i et par måneder vil jeg begynde at se den frodige vækst begynde i min skygge haver.

Mens temperaturerne er bare alt for koldt at gå derude og gøre meget af noget, jeg kan se fra mine vinduer, at Sempervivums (høns & kyllinger) er der stadig. De ser små og kølet men klar til at plumpe op, når den varme temperaturer tilbage.

Overraskende, de få trug jeg holdt for mig selv at se fantastisk godt! Måske vil jeg endelig få derude i den næste dag eller to og fotografere dem for dig.

I den mellemliggende tid, holde op din træning, både den, din krop og dit sind. Jeg vil prøve at holde mit udgangen af aftalen også ~

Melanie